MARKETINGUL ȘI SINELE
În economia de piață a României, încă tânără, modul în care ne raportăm la marketing este uneori adolescentin. Și pentru că procesul de maturizare este grăbit de intensificarea concurenței și creșterea semnificativă a exigențelor consumatorilor, invităm antreprenorii și marketerii la un proces de reflecție asupra unor setări culturale frecvent întâlnite în organizațiile din România:
- Marketingul înseamnă promovare iar promovarea înseamnă reduceri de preț. Dacă lucrurile stau așa, mă întreb cât preț mai punem pe înțelepciunea vorbei: ”Sunt prea sărac ca să cumpăr lucruri ieftine.” Poate că a oferi cât mai multă valoare clientului pentru fiecare leu plătit pentru produsul tău ar putea fi abordarea recomandată.
- Obsesia reducerilor de preț sau a concurării pe bază de preț. Care dintre următoarele două produse sunt mai ieftine pentru client: camașa A cu un preț de achiziție de 100 lei și 3 purtări sau cămașa B cu un preț de achiziție de 200 lei și 10 purtări?
- Clientul nu știe ce vrea sau uneori este chiar prost. Oare cât de frecvent se gândește similar în firma mea?
- Sindromul autosuficienței. Frecvența cu care apare cuvântele CALITATE și CLIENT apar în misiunea companiilor ne facem să credem că ele au devenit adevărate obsesii. Și totuși, cum ajung uneori liderii de piață să dea faliment, devenind doar o amintire pentru consumatori?
- Sindromul aspirinei vizează convingerea unora că poți folosi o singură pilulă pentu a avea succes. ”Dacă nu ai pagină de facebook nu exiști”. Poate că este adevărat dar ne întrebăm ce percepție asupra brandului va avea un consumator care fermecat de postările firmei tale de pe facebook nu va găsi informația utilă pe site-ul acesteia, nu-i va răpunde nimeni la telefonul firmei sau va fi tratat necorespunzător în magazinul tău?
- Inconsecvența ucide. Poate face marketingul minuni? Da, dacă îl practici cu consecvență. Ele nu pot apărea peste noapte iar uneori dacă apar, nu ești pregătit pentru ele. Ca urmare, nu mai schimbați strategia de marketing la fiecare 3 luni.
- Nu-mi stabilesc obiective pentru că oricum nu le voi atinge. Mă întreb cât de favorabil poate fi vântul unei corăbii cu pânze care nu știe în ce port vrea să ajungă?
Dacă regăsești aceste metehne în organizația ta, dă-i o șansă prin resetare culturii sale de marketing.
Previous
MARTECH – UN NOU CONCEPT CARE PRINDE VIAŢĂ ÎN LUMEA FASCINANTĂ A MARKETINGULUI
ianuarie 16, 2019